Mag ik even ventileren?

In de afgelopen maanden hebben we veel tijd geinvesteerd in het zoeken, contacteren en afspraken maken met verschillende aannemers voor allerlei disciplines. Dit leidt vaak tot een goed en soms zelf gezellig onderhoud, waar we een kopie van onze goedgekeurde bouwplan achterlaten en de belofte krijgen dat we "binnen de twee weken" een offerte mogen verwachten. Dat ze niet exact binnen de twee weken een offerte opsturen, daar lig ik niet wakker van. . Wat mij een beetje ergert is dat we steeds bellend, soms haast stalkend, achter onze offertes moeten gaan. In veel gevallen zijn ze "bezig met de offerte" en sturen ze het enkele dagen later. Soit, zand erover! Zolang er werk van wordt gemaakt, toch?

Maar, waar ik me mateloos aan erger is het feit dat veel aannemers het simpel weg vertikken om een offerte te sturen. Als je die contacteert zijn ze altijd bezig met het natellen/opstellen van offertes, maar er komt er niks van in huis. De tijd dat wij daarin investeren en de kosten van al die kopieën van onze bouwplan zijn voor noppes geweest. En juist dat laatste maakt mij lichtelijk furieus, want als ze toch niet van plan zijn om met ons in zee te gaan, waarom sturen ze de plannen niet gewoon terug? Wat doen ze er in godsnaam mee? Nabouwen? Verkopen aan architecten? Hun muur mee behangen? Hebben ze geen geld om het op te sturen? Dat laatste kan besproken worden door ons te contacteren, hetgeen we allebei zouden appreciëren.

Geen opmerkingen: